Handelsbetingelser
Når du handler hos Blå Elefant er din tryghed noget af det absolut vigtigste, og vi følger selvfølgelig alle de love og bestemmelser som findes i Danmark og EU omkring ehandel, markedsføring, salg af levetøj til børn mm. Derudover samarbejder vi kun med store og seriøse aktører som hjælper os med at levere, tage imod betaling og håndtere de it systemer som vi anvender for at drive Blå Elefant.
For at kunne bestille varer hos os skal du være fyldt 18 år. Om der er noget som du er i tvivl om eller som du vil have svar på er du altid velkommen til at kontakte os på kundeservice@blaelefant.dk.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@blaelefant.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. En liste over de forskellige ankenævn findes her. Du kan også anvende EU kommisionens online klageportal, hvilket dog hovedsagligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen på dette link http://ec.europa.eu/consumers/odr/
.
Bestilling
Hos Blå Elefant er det enkelt og nemt at bestille de varer som du vil have. Du skal igennem følgende trin:
- Find den eller de varer som du ønsker og klik på "Læg i kurv", gå derefter til kassen
- Indtast navn og adresse
- Vælg betalingsmetode
- Tjek at alle oplysninger er korrekte
- Godkend vore handelsbetingelser, sker ved at du klikker på "Betal"
Har du spørgsmål om en bestilling er du velkommen til at kontakte os på email kundeservice@blaelefant.dk.
Når du handler indgås aftaler på dansk og alle priser som vises på vor hjemmeside er i danske kroner, inklusive moms og andre afgifter.
Når du ligger en bestilling på vor hjemmeside mailes der automatisk en orderbekræftigelse til dig. Denne specificerer de varer som du har bestilt, hvordan de bliver betalt og hvilken forsendelsesform du har valgt. Print gerne orderbekræftigelsen og gem den til du har modtaget dine varer.
Det er selvfølgelig muligt at få mailet et nyt eksemplar af din orderbekræftigelse, kontakt da venligst kundeservice@blaelfant.dk.
Levering
Vi sender alle vore pakker med Bring til nærmeste Bring pakke shop. Fragten på Blå Elefant er gratis.
Bestiller du på en hverdag inden kl 12.00 så sender vi dine varer samme dag. Hvis du bestiller på en lørdag, søndag eller helligdag så sender vi dine varer førstkommende hverdag.
Hvis pakken er skadet når du får den er det vigtigt at du tager direkte kontakt til Bring og efterfølgende til os. Hvis pakken er hel men det viser sig at når du har åbnet pakken er varerne skadet så bedes du kontakte os umiddelbart. Tag et billede at skaden på varen og maile den til os på kundeservice@blaelefant.dk og vi kommer herefter til at kontakte dig for videre instruktion. Husk at angive ordernummer. Hvis vi beder dig om at returnere den defekte varer så betaler vi selvfølgelig returportoen.
Den normale leverancetid er fra 2 til 3 hverdage.
Betaling
Vi samarbejder med Klarna omkring håndteringen af din betaling. Du kan betale på tre måder når du handler hos os:
1.Betaling med kort - Du kan betale med Visa och MasterCard. Vi samarbejder med Klarna som opfylder kravene for PCI-DSS. Ved gennemførslen af en kortbetaling så reserveres order summen på dit kort. Dit kort belastet først når varerne er pakkede og parate til at blive afleveret til posten. Vi opbevarer ikke kortoplysninger og al håndtering af kortoplysninger sker via en sikker SSI kryptering og af bankernes seneste sikkerhedsteknik - du kan derfor være helt tryg når du betaler med kort hos os. Der tages ikke gebyr ved betaling på blaelefant.dk.
2. Klarna faktura. Hvis du ønsker at udskyde betalingen, kan du vælge Klarna faktura, som vi tilbyder i samarbejde med vores partnerfirma Klarna AB. Hvis du ønsker mere detaljerede oplysninger, kan du finde dem på Klarnas hjemmeside. Du skal være 18 år for at kunne vælge fakturabetaling.
SIKKERHED
Når du betaler via Klarna Faktura så håndteres dit køb trygt og enkelt.
Personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Klarna behandler dine personoplysninger med henblik på udførelse af kundeanalyser, identificering, kreditafprøvning og markedsføring. Hvis resultatet af kreditprøvningen ikke er tilfredsstillende, kan Klarna nægte kunden at benytte Klarna faktura og Klarna konto/delbetaling og henvise til andre betalingsformer.
I kundehåndtering bruges dit CPR-nummer som kundenummer. Se Klarnas databeskyttelsespolitik for en nærmere beskrivelse af, hvordan Klarna behandler personoplysninger.
Generelle vilkår finder du her.
Standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger finder du her.
Klarna AB, organisationsnummer 556737-0431
Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Du har 24 måneders reklamationsret og kan således klage på fejl og brister som du finder op til 24 måneder efter at du har modtaget dine varer. Dette kræver dog at fejl og brister ikke skyldes fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du bedes venligst tage et billede af varen med fejlen og maile den til os på kundeservice@blaelefant.dk. Husk at angive reklamationsnumret eller ordernumret i mailet. Vi kommer til at kontakte dig med videre instruktioner.
Hvis vi beder dig om at returnere en vare som du vil reklamere så sender vi dig en returfragtseddel. Når vi modtager det reklamerede produkt så kontrolleres den af vor kundeservice og når reklamationen er godkendt så sender vi dig enten en ny vare eller også får du pengene tilbage. Tilbagebetaling vil ske senest efter 14 dage.
Ved reklamation kontakt os på nedenstående:
Blå Elefant, en del af Blå Shopping AB
Skegrie Kyrkväg 21
23169 Skegrie, Sverige
e-mail: kundeservice@blaelefant.dk
Ved eventuel tvist så følger vi altid forbrugerklagenævnets afgørelse.
Fortrydelses- og returret
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os og fristen udløber 30 dage efter den dag som du modtog dine varer.
NB!!
For alle julegaver har vi forlænget fortrydelsesretten til den 24. januar 2025. Så kan du i ro og mag bestille dine julegaver i god tid uden at behøve bekymre dig om returtiden.
Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vort standardfortrydelsesformular som medsendes sammen med varen og som du også finder her.
Varer skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du står selv for returfragten hvis du vil bytte eller returnere varer og bærer risikoen for varernes levering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og vi forslår at du om muligt anvender den samme emballage som du fik varerne i alternativt sørge for at de er forsvarligt emballeret.
Vi anbefaler at du sender varerne retur som pakke da du da er bedre sikret såfremt de ikke skulle komme frem til os. Du må også gerne medsende en kopi af pakkesedlen som du modtog sammen med varerne og herpå påføre et telefon- eller mobilnummer som vi kan kontakte dig på. Dette gør returbehandlingen lettere og hurtigere.
Varens stand når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk betik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr efterkrav.
Hvis du fortryder et køb skal du sende varerne tilbage til os på denne adresse:
Blå Elefant, en del af Blå Shopping AB
Skegrie Kyrkväg 21
23169 Skegrie, Sverige
e-mail: kundeservice@blaelefant.dk
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortyder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuel expeditionsafgift, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Persondatapolicy
Din integritet er vigtig for os. I vor policy for behandling af personoplysninger beskrives blandt andet hvilke oplysninger vi samler ind, til hvilket formål de samles ind til, på hvilken måde som du kan påvirke og få adgang til disse oplysninger samt hvordan du skal kontakte os.
Vi har som minimum brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn
Adresse
Mobilnummer
Mailadresse
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Blå Shopping AB og opbevares i syv år, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på Blå Elefant er Blå Shopping AB, Skegrie Kyrkväg 21, 23169 Skegrie, Sverige.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@blaelefant.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via kundeservice@blaelefant.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odrr.
.
Cookies og logstatistik
Hos Blå Elefant anvender vi kun cookies for at tilpasse vor website og dens funktionalitet. De anvendes for at skabe en øget anvendervenlighed.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Vi bruger en logstatistik hvilket betyder at et statistik system opsamler information som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websiten det forlades mv. Logstatistiken anvendes kun med det formål at optimere vor site og vor markedsføring
Support og tilgængelighed
Vi har valgt at fokusere vore ressourcer på at levere alle ordrer så hurtigt som vi bare kan og at besvare alle emails indenfor 48 timer på hverdage (oftest kan vi klare at svare indenfor 24 timer). Dette har dog også betydet at vi har valgt ikke at give mulighed for vore kunder at kontakte os per telefon.
Klage over køb
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@blaelefant.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.